Thursday, July 29, 2010

کودکان سرزمین ما

توی این 1-2 روزه خیلی ها این ویدئو رو توی پروفایل فیس بوکشون آپ لود کردن.
یه نگاهی بهش بندازین:
به این میگن خواهر شوهر
شما چطور در موردش فکر میکنید؟
من بعدا نظرم رو میگم

یک عکس دیگه هم بدستم رسید که در نوع خودش بینظیره. مشتی از خروار ارزشهای اجتماعی در جامعه با فرهنگ ماست.

5 comments:

mbz said...

سلام دوست عزيز
عكس باز نشد تا ببينم.

mbz said...

سلام دوست عزيز
هر دو فيلتر شده ولي اگر زحمت نيست عكس را برام ميل كنيد.
يوتيوب را هم مي رم با فيلتر شكن ببينم اگر بشود.
هميشه شاد و خندان باشيد.

Anonymous said...

کولی عزیز
شاید بهتر باشه که بگیم این مشت نمونهٔ خروار سالها بسته بودن مرزهای این مملکت به سوی دنیاست که باعث شده تا این حد یه موضوع عادی مهم جلو کنه. برای همهٔ انسانها ارتباط با مردم دنیا یه خواسته به حق هستش . اینجایی‌ها به خوبی‌ ازش بهره‌مند هستند. فرهنگ تو یک جامعه ریشه در خیلی‌ مسائل پیچیده داره. پیشنهاد می‌کنم نوک پیکان انتقاد رو به جای هدف گیری به اشخاص یا به فرهنگ جاری در ایران به سمت ریشه‌ها بگیریم.

طرفدار پرو پا قرص نوشته هات
استاد فارم ویلل

کولی said...

master shifooy farmville,

باید بگم که با نظرت موافق نیستم چون این سیر قهقرایی در زمانی داره اتفاق میافته که ما بیشترین تماس رو با دنیای خارج داریم.
در دهه 60 نه اینترنتی بود و نه ماهواره ای و نه حتی جایی به مردم ایران ویزا میداد که سفر کنند و 4 تا آدم ببینن و تازه دلنگرانی های مردم هم فقط زنده موندن از آسیب جنگ بود و فراق بالی نداشتن.
ولی الان که اوضاع بهتر هم شده این سیر قهقرایی بدتر شده.
درسته که زندگی در جامعه بافرهنگ دایره دید همه ما رو بازتر کرده ولی اگه اون زمان خودت رو با الان مردم ایران مقایسه کنی میبنی که چقدر مردم جامعه ایران در حال حاضر در مقایسه با اون موقع تو پسرفت کردن.
من برعکس فکر میکنم اینقدر که ما دنبال یکی بودیم که نوک پیکان رو بطرفش بگیریم از خودمون غافل شدیم.
و عقیده دارم که همه بطور تک تک در برابر این حقارت و قهقرای فرهنگی مسئولند.

کولی said...

اینم نظر من در مورد این ویدئوی دختر بچه:
بچه ها به ساده ترین و معصومانه ترین صورت واقعیتهای اطرافشون رو بدون هیچ سانسوری نشون میدن بدون اینکه حتی معنیش رو بفهمن.
عمق فاجعه دیدن واقعیت زشتیه که جامعه ...داره تو مغز این بچه فرو میکنه. ممکنه که الان نفهمه ولی تا چند سال بعد این تنگ نظری و انحصارطلبی تو رگش میره چون داره باهاش بزرگ میشه.
و متاسفانه بخشی از اینها از اثرات دیدن برنامه های حقیر صدا و سیما و فارسی وان و... هست که داره توی جامعه ما فرهنگ سازی (ضد فرهنگ سازی) میکنه و والدین هم بدون مسولیت به بچه هاشون اجازه دیدن این برنامه ها رو میدن. .

بنظرتون خیلی سخته که مقدار و زمان دیدن تلوزیون رو برای بچه هامون محدود کنیم؟ ما در مقابل هر آشغالی که به به خوردشون میدیم مسئولیم.