Wednesday, August 11, 2010

آخرین روز انتظار


صبح که چشمم رو باز میکنم زمزمه میکنم امروز آخرین روز انتظاره .آخرین روز...
روز اول ماه رمضون مصادف شده با آخرین روز انتظار. فردا آبستن تغییره.
میام پای کامپیوتر و ربنای شجریان و اذان موذن زاده رو دانلود میکنم و گوششون میدم.
نمیدونم قدرت خاطراته که به تلفیق این دو دعا قدرت آسمانی میده یا معنی دعاست و یا صدای آسمانی شجریان و موذن زاده است.
اون زمانها که روزه میگرفتم فقط به عشق لحظه افطار و شنیدن این دعا در پای سفره افطاری روزه میگرفتم.

مادرم تعریف میکنه زمانی که برای به دنیا آوردن من به بیمارستان میرفته و ترس وجودش رو میلرزونده شنیدن صدای اذان ظهر با صدای موذن زاده که از گلدسته مسجد بلند شده بهش آرامش داده. شاید از همون لحظه این صدا با روح من عجین شده. یک لحظه روحانی در یک بازه کوچک زمانی بعد زمان رو شکافته و در طول تاریخ زندگی من منبسط شده.

فردا آبستن تغییره. دلواپس تغییرم برای همین کلیپ اذان رو دوباره و دوباره میذارم.
میتونم حس کنم که اگه جای کسانی باشم که ظهور منجی رو تجربه میکنن چرا خواهند هراسید.
هراس از اتفاقی که کنترلی روش نداری. از شرایطی که چگونگیش معلوم نیست.
تغییری که قوانینش با استانداردهای موجود همخوانی ندارن. همه این ندانسته ها نگران کننده و هراس انگیزه ولی در عین حال هیجان انگیز.
فردا روز آخریست که کالبدم رو برای خلق معجزه خلقت به عاریت میدم. فردا تجربه خالق بودن به پایان میرسه.
فردا روز دیدار کسی است که ماهها بدون دیدارهم سر کردیم و در سکوت همدیگه رو شناختیم و با هم خو گرفتیم.
فردا روز دیگریست....

4 comments:

Anonymous said...

be yade khaham bood.... va barat do'a mikonam....

mbz said...

سلام دوست عزيز
فوق العادست لحظه شيرين ديدار/شنيدن صدايي كه در ضمير ناخودآگاه شماباشماست لذت بخش هست/اميد كه هميشه تجربه اين لحظه هاي روحاني و ملكوتي را داشته باشيد.
هميشه شاد و خندان باشيد.

Unknown said...

خوب عسل جون خدا را شكر همه چي به خير و خوشي گذشت و هانا خانوم افتخار دادند و قدم به اين دنيا گذاشتند :-) خيلي مبارك باشه قدمش :-)
قربونت معلومه كه تو نبايد وقت كني فيلم ببيني، من كه نه شوهر دارن نه هليا نه حامله ام نه ني ني دارم، اينقدر مشغله‌ام زياد هست مدتهاست وقت نكردم كتاب بخونم فقط هر از چند گاهي فيلم ببينم :-)
تو برو حتما واسه خودت اسفند دود كنه كه عليرغم همه مسئوليت‌هات عضو فعال فيس بوك كه هستي، بلاگ كه آپديت مي كني و هزار تا كار ديگه ;-) :-)
در ضمن هنوز نظرت را راجع به اون خواهر شوهر پاييني نگفتي ها ;-)

Afsaneh said...

آهان الآن نظرت را راجع به ويدئوي اون دختر ديدم، حق با تو هست ولي عسل جون فارسي وان موجب ترويج هر فكر و ايده بدي هم شده باشه ولي درباره قوم شوهر و خواهر شوهر خداوكيلي تا حالا هيچ برنامه‌اي نداشته، اتفاقا سريالهاي كره‌ايش بيشتر مروج سخت‌كوشي، احترام غيرعادي به خانواده شوهر و خيلي اصول خانوادگي و اخلاقي ديگه هست، و عجيبه كه از نظر برخي خرافات و سنت‌ها خيلي شبيه ما هستند!!!
و البته اينجا كمبود و خلآي هست كه مردم داخل براي پر كردنش به فارسي وان روي مي‌آورند و اون چيزي نيشت جز "شادي"