Wednesday, December 1, 2010

دین از بهر دنیا خوردن است ( البته برای ذکور!)

دو زن مردند و مردی قربانی هوسهای پستش شد تا اسلام زنده بماند.
زنی قاتل زنی دیگر شد و ولی دم دیگری قاتل وی!
ولی دم ولی کدام دم؟ دم قاتل یا دم مقتول؟
ولی دم مقتول باید صاحب دم قاتل هم باشد؟
دینی که از آدمی ساده قاتل میسازد!!!!!!

6 comments:

mbz said...

سلام دوست عزيز
فكر كنم مسئله خيلي بغرنج تر و سخت تر از اين حرف ها است اين موردي هست كه ميتونه تو همه جوامع با مليت ها و فرهنگ هاي مختلف رخ بده شايد فقط تو ظاهر با هم فرق داشته باشن ولي نتيجه همين باشه. فقط نوع برخورد و ديد آدم هاي هر فرهنگ مي تونه نسبت با آن كمي متفاوت باشه و مقايسه نتيجه آن در اينجا با جاهاي ديگر شما را شايد به اين نتيجه رسونده.

کولی said...

اشکال کار فرای این حرفاست که شهلا جاهد گناهکار بوده یا نه.
اشکال روشی است که برای اجرای عدالت در نظر گرفته میشه. در یک جامعه متمدن عدالت فردی فدای عدالت جمعی نمیشه. در صوریتکه سیستم قصاص دقیقا همینه و تنها خشونت رو در جامعه به طور... قانونی تبلیغ میکنه.
در حالت عادی کسی آدم نمیکشه و در جوامع پیشرفته حتی اگر هم عزیزی ازشون رفته باشه باز هم آدم نمیکشن ولی در این روش به ولی دم به طور قانونی اجازه آدم کشی داده میشه که دلش خنک بشه.
این مغایر اصول متمدن بشری است. شاید اگر قاتل رو اعدام کنند ولی نه بذارن ولی دم اعدامشو ببینه و نه حقی در بخشیدن یا نبخشیدن قاتل داشته باشه اینقدر کینه توزی در یک جامعه تبلیغ نمیشه.
اگر کسی کار نادرستی انجام بده باید در مقابل قانون اجتماعی مسول باشه و نه در مقابل شخص. و باید هم قانون مجازاتش کنه و نه شخص.
این طور روشهای قصاص مال 1400 سال پیش بود که سیستم قضایی درست و حسابی وجود نداشت و هر قبیله ای وظیفه دفاع از افرادش رو به عهده داشت و تلافی میکرد..See more

فرشید said...

درود و سپاس
با افتخار تارنگار شما را در آدرس جدید پیوند دادم. خواهشمندم که نشانی‌ تارنگار "راه راستی‌" را به آدرس زیر تغییر دهید
http://www.farshidh.blogspot.com
همیشه پوینده باقی‌ بمانید

کولی said...

مرسی فرشید جان

Saeedeh said...

كولي جان زندگينامه ديويد گيل اسم يه فيلمه.. اگه نديدي حتما ببين..كوين اسپيسي توش بازي مي كنه

RS232 said...

مرسی کولی جان, فیلم سنگسار ثریا را دیده ای؟ آن هم زن هایی را نشان می دهد که قربانی هوسهای مردی می شوند. یکی زنش و دیگری هم دختر یک مردی که قرار بود اعدام شود.